hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > اقتصاد > کسب و کار > 17  قدم در مسیر رشد شغلی و درآمد

17  قدم در مسیر رشد شغلی و درآمد

آنچه در ادامه می‌خوانید مواردی برای پیمودن مسیر شغلی رو به رشد با درآمد عالی و از تجربه همکاری با صدها نفر در ۲۰ سال گذشته به دست آمده است.


 رویداد ایران -حمید محمودزاده


آنچه در ادامه می‌خوانید مواردی برای پیمودن مسیر شغلی رو به رشد با درآمد عالی و از تجربه همکاری با صدها نفر در ۲۰ سال گذشته به دست آمده است.
۱- محل کارتان را با دقت انتخاب کنید
جایی که کار می‌کنید، مدتی که آنجا کار می‌کنید، نقش‌تان در آن شرکت، سرنوشت آن شرکت و … همه چیز در سابقه کاری شما ثبت خواهد شد. پس شرکتی را برای کار انتخاب کنید که تصویرش در سابقه کاری شما درخشان باشد.
۲- نگرش حل مسئله داشته باشید
وقتی با یک مسئله در محل کارتان مواجه شدید؛ به‌جای ایستادن، یا اعتراض کردن با یک راه‌حل و توضیح کامل آن پیش مدیر خود بروید.
۳- از مدیرتان فیدبک بگیرید
اگر مدیرتان به شما فیدبک نمی‌دهد، خودتان با هر ترفندی از او در مورد عملکردتان فیدبک بگیرید این بازخوردها مسیر رشد شما را روشن‌تر می‌کند.
۴- حرف بزنید
مدیران شما به ذهن شما واقف نیستند و آن را نمی‌بینند و احتمالا غیب‌گو هم نیستند. در مورد چالش‌ها، پیشنهادها و دغدغه‌هایتان حرف بزنید؛ قبل از آنکه تجمیع‌شان شما را عصبانی کند و مسبب عدم عملکرد درست یا قطع همکاری شود.
۵- شما بابت عملکردتان حقوق می‌گیرید نه زمان‌تان
دقت کنید عملکرد شما اهمیت دارد نه زمانی که در محیط کار صرف می‌کنید.
۶- حسگرهایتان را فعال کنید
حسگرهای خود را فعال کنید و اگر می‌بینید در اطراف شما آتشی بر پا شده، بعد از تلاش برای خاموش‌کردن آن، اگر موفق نشدید اعلام خطر مکتوب کنید.
۷- کلاغ‌ها را از دورتان دور کنید
با آن‌هایی که پشت کسی حرف می‌زنند ساده و صادق برخورد کنید و بگویید که دوست ندارید بشنوید، اگر کسی ایرادی در کسی می‌بیند بهترین کار فیدبک دادن به آن شخص از مسیر درست است، نه انتقال آن به شخص دیگر.
۸- موفقیت شرکت‌ها در رزومه شما ثبت می‌شود و مسبب رشد بازه حقوقی شما می‌شود
انسان‌ها عامل موفقیت شرکت‌ها هستند، پس نقش خودتان را در رشد و موفقیت شرکتی که در آن کار می‌کنید جدی بگیرید و برایش تلاش کنید.
۹- مسیر شغلی درست را طی کنید، گام‌به‌گام و دوره به دوره
کسی که نرسیده برچسب ارشد و مدیر را به شما می‌زند، بزرگ‌ترین خیانت را در حق شما می‌کند. شما باید در مسیر شغلی‌تان تجربه تازه‌کار، تجربه‌دار، باتجربه و ارشد را طی کنید.
۱۰- مهارت‌های نرم به همان اندازه مهارت‌های سخت مهم هستند
مهارت‌های سخت از شما یک کارشناس خبره می‌سازد اما ترکیب آن با مهارت‌های نرم از شما یک مدیر ارشد خواهد ساخت.
۱۱- هر روز یک‌قدم به سمت خبره‌تر شدن بردارید
هر روز بابت یادگیری مهارت‌های سخت - و حتی مهارت‌های نرم - خود تلاش کنید و خود را یک‌قدم روبه‌جلو پیش ببرید.
۱۲- اول سراغ بهترین تجربه بروید
اغلب مسائلی که شما با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، قبلا خیلی از افراد با همان مسائل روبرو شده و راه‌حل‌هایی برای آن تجربه کرده و بهترین‌ها را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، پس در اولین گام برای حل مسائلتان سراغ آن‌ها بروید.
۱۳- فقط و فقط با اعداد و مستندات حرف بزنید
حس شما مجموع اتفاقات چند روز اخیر است و به‌احتمال‌قوی در مورد اتفاقات یک ماه اخیر درست نیست، وقتی می‌خواهید در مورد موضوعی نظر بدهید بر پایه اعداد، مستندات یا تحقیقات نظر بدهید.
۱۴- نگرشتان را مثبت کنید و این را در شرکت بسط دهید
کارمندان خوشحال ۲۰ درصد بهتر خروجی می‌دهند، فروشنده‌های شاد ۳۷ درصد بیشتر می‌فروشند. پس سعی کنید نگرشتان را مثبت کنید و این نگرش را با شادی در محل کار خود بسط دهید.
۱۵- گاهی در ذهنتان پشت میز مدیرتان بنشینید
این‌گونه می‌توانید از یک زاویه دیگر نیز مسائل را ببینید، دغدغه‌ها را درک کنید و بهتر تعامل کنید.
۱۶- جایی که توانمندی لازم را برای اثرگذاری ندارید قطعا استعفا دهید
اگر در جایی که کار می‌کنید و توانمندی لازم را برای اثرگذاری ندارید، با اعلام آن به مدیریت استعفا دهید. ارتباط و اعتبار شما مهم‌تر از چند ماه حقوق گرفتن است.
۱۷- حرفه‌ای به همکاری پایان دهید
شما وقتی جایی کار می‌کنید کلی سرمایه اجتماعی آنجا به دست می‌آورید، کلی دوست و کلی سابقه، پس بهتر است با عصبانیت‌های لحظه‌ای آن‌ها را تلف نکنید، اگر می‌خواهید به همکاری خود خاتمه دهید، مراتب آن را به شکل حرفه‌ای انجام دهید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد